Thursday, October 9, 2008

Jazz-Funk från Finland (!)

I Berlin, eller rättar sagt Neuenhagen, är det idag jäkligt grått och trist. Sitter och lyssnar på "October mix" av denne bloggaren. Väldigt trevligt och svängigt som bare den. 

Här om veckan upptäckte jag ett band som heter Rhythm Funk Masters. Det kan ju bara vara bra tänkte jag och det var det. Jazz-Funk som de spelar är en genre jag sälla lyssnar på, men det här är faktiskt riktigt, riktigt jäkla bra. Från finland är dom också. Måste vara det bästa som hänt finland sen Bomfunk MC's (eller kanske Jori Hulkkonen). Påminner en del om en av mina favoriter, Groundation, fast med utan sång då och med mer solon..

Allright, Mycket nöje!






2 comments:

Hajpojken said...

stört bra! Funken bor i mina steg.
Kom hem till onsdagsfunk på ritz i slutet av november vettja!

Thobie said...

Åh kan inte Ritz boka Rhythm Funk Masters! Dom är typ jättesmå, helt utan anledning! Det som kanske blir dyrt är ju att dom är massa fol i bandet och att det blir dyrt att transportera dom...Förresten vad blir det på onsdagsfunken på Ritz?