Sunday, October 12, 2008

Söndagsblandning

Idag är det söndag i Berlin. Igår var jag trött. Kom hem från fredagens utflykter runt kl sju och så tänkte jag att jag inte skulle sova så länge. Fast då sov jag till tre ändå. Somnade igen kl åtta... 

Idag blir det inget riktigt sammanhang i låtarna förutom att alla är bra då..


Svincool old school hip-hop från 85. Jag gillar när det är typ barn som rappar också. Bästa rimmet: "I can easaly become a laywer or a doctor, but my main call in life is to be a house rocker". Word.


Det här är någon tysk person från sent sjutti eller tidigt åtti. Svårt att beskriva men det är nästan bara gitarr och så är det sagokänsla i musiken. Lite som bo hansson kanske..


Å vad jag gillar sådana här låtar med intro där någon snackar. Typ säger "help me on the drums" och så börjar trummorna. Svincoolt. Väldigt svängig disco funk från 75! 
Gil Scott Heron är annars mest känd för denna låt. 

No comments: