Friday, October 10, 2008

Musikens Makt

När jag idag gick den fina promenaden till affären där man går förbi hästbajs, skällande hundar, alkisar, stora farliga hästar och gamla förfallna hus så lyssnade jag på Evouh från Prydas nya EP, Evouh. Då hände någonting som ibland händer när jag lyssnar på musik. Jag fick samma känsla som när man är kär. Det pirrar i magen, hjärtat slår snabbare, man andas snabbare och man vill typ explodera. 
När man är kär i någon så går det ju, om kärleken är besvarad och man är på samma plats, att typ krama den personen. Fast det gick ju inte rikitgt nu (hade Pryda varit med hade jag lätt kramat honom) och det är en ganska kort kärlek. 7.25 för att vara exakt. De första och sista en och en halv minuterna är ju inte jätteintressanta heller så det ger oss ungefär 4.25. Fast det räcker gott och väl med tanke på att man kan pausa när man vill, ta det från början eller hoppa in vart man vill. Men... det är ju likadant varje gång. Hmm. Tur att det finns två låtar till så det blir lite variation i förhållandet.

Snäll som jag är så delar jag med mig av min nyfunna kärlek. Ta den. Svälj den med hull och hår. Njut av den. Utnyttja den så mycket ni vill! 

Edit: Det verkade vara något fel på filerna men nu ska de funka!

No comments: